10 sfaturi utile pentru pornirea unui magazin online de succes

afaceri online recomandari
In mod evident magazinele online sunt o afacere de viitor. Este din ce in ce mai clar că oamenilor le place să stea in fata calculatorului si să comande si tocmai de aceea magazinele online pot deveni afaceri extrem de profitabile. Si fiindcă vestile privind ideile de afaceri profitabile circulă rapid, in ultima vreme multi investesc in magazine online, sperand ca intr-un timp relativ scurt să transforme o afacere mica intr-una mare, dar ca si in orice alt domeniu, doar o mică parte reusesc.
In continuare vom incerca să vă prezentam idei care dacă sunt puse in aplicare corect v-ar putea ajuta să aveti un magazin online de succes.

1 . Încercați să cumpărati un domeniu cu un nume sugestiv pentru profilul magazinului dvs.
Deja si in Romania există mii de magazine online iar cei care doresc să cumpere online „se pierd” in oceanul de oferte. Din acest motiv multi internauti care găsesc ceva interesant pe un site ajung in cele din urmă să cumpere de pe alt site. De aceea este util să găsiti un nume usor de retinut, dar in acelasi timp sugestiv pentru profilul magazinului online. Desi acest prim pas pare unul simplu cand veti incepe să căutati un nume de domeniu liber veti constata că e destul de greu. Important este să nu cedati după cateva ore de căutari si să nu vă lăsati pană nu găsiti „un nume bun”.

2. Inainte de a incheia un contract cu o firmă de software care să vă realizeze magazinul online verificati cu atentie portofoliul firmei
Cate magazine online a mai realizat si mai ales dacă printre clientii acelei firme de software se găsesc si companii care au magazine online de succes? Dacă nu vă pricepeti să evaluati seriozitatea ofertantului plătiti eventual un specialist să analizeze ofertele primite. Doar după cca. 1 an de la lansare veti intelege cu adevărat cat de important este să pornesti cu un site (magazin) bine făcut.

3. Nu porniti la drum „cu marfă putină”
In lumea fizică teoretic poti porni o afacere mică vanzand un singur produs sau un număr restrans de produse (cel mai simplu exemplu: o tarabă in piată unde vinzi zahar si ulei). Din păcate in mediul virtual un magazin online nu are prea multe sanse de reusită nici măcar cu 20-30 de produse. Motoarele de căutare vor considera că este un site mic si ca atare nu il vor „impinge inainte” la căutările după anumite cuvinte cheie.

4. Inscrieti-vă la un curs de marketing online sau dacă nu puteti face acest lucru incheiati un contract cu o firmă care să se ocupe de promovarea online a magazinului dvs.
Ca si in orice altă afacere nu ai vanzări dacă nu iti promovezi magazinul online. In timp ce la un magazin deschis intr-o zonă centrală a unui oras problema promovării e relativ simplă, in mediul electronic promovarea este mai complicată. Dacă nu ai niste cunostinte minime de promovare online ar fi mai bine să nu iti investesti banii intr-un magazin online.
Dacă nu vă pricepeti o solutie ar putea-o constitui incheierea unui contract de promvare cu o firmă specializată, dar si aici ar fi bine să cereti sfatul unui specialist deoarece peste 50% din firmele care se laudă că se ocupă de promovarea online sunt lipsite de profesionalism.
Nu uitati: motoarele de căutare sunt sursa numărul unu de vizitatori noi a unui site !

5 . In faza de inceput apelati la programele de promovare pay - per – click ( PPC )
Oricat de bine ar fi realizat magazinul online si oricat de bună ar fi firma care se ocupă de SEM & SEO veti constata că in primele luni magazinul dvs. va fi aproape „inexistent” pe internet. Asta deoarece motoarele de cautare nu ii iau prea mult in considerare pe noii veniti. De aceea, cel putin in primul an va trebui să investiti in reclama plătită, fie pe motoarele de căutare (pe Google acestea apar în partea dreaptă de sus și dreapta a paginii) fie cumpărand spatii de reclamă in site-uri cu trafic ridicat.

6. Organizati o campanie de promovare a magazinului online si in lumea reală
Puneti adresa site-ul dvs. pe materialele publicitare pe care le realizati pentru firma dvs. pe broșuri, cărți de vizită și pe foile cu antet ale companiei . Oriunde va-ti promova firma e bine să promovati in acelasi timp si magazinul dvs. online.

7. Promovati-vă pe forumuri, blog-uri și site-uri de socializare
Există o mulțime de locuri în care oamenii poartă discuții on-line, cum ar fi forumuri, bloguri și site-urile de social media (ex: Twitter și Facebook). Dacă vă faceti simtită prezenta acolo acestea pot constitui un canal de atragere a clientilor. Important este ca pe aceste site-uri să nu incercati doar să difuzati niste reclame ci să stati la discutii cu oameni care ar avea nevoie de produsele dvs. si să le recomandati să intre pe magazinul dvs. online.

8 . Creati un newsletter
Probabil că fiecare dintre dvs. primeste periodic pe adresa sa de e-mail numeroase oferte, chiar dacă nu le-a solicitat. Acestea nu sunt nimic altceva decat spam-uri Foarte multi dintre cei care isi deschid un magazin online apelează la campaniile de e-mail marketing de tip spam deoarece dau rezultate, dar putini dintre acestia stiu că astfel de campanii sunt pedepsite prin lege. Acestora le merge pană cand dau peste primul user nervos care ii dă in judecată si ii usurează de o grămadă de bani.
Situatia este insă cu totul alta dacă creati un newsletter prin care să le oferiti celor interesati informatii despre produsele noi puse in vanzare sau despre reducerile la produsele existente. Oferiti celor interesati posibilitatea de a se abona la newsletter-ul dvs. iar apoi trimiteti-le prin e-mail newsletter-ul, care practic nu e altceva decat o brosură electronică de promovare a produselor dvs. E o metodă ieftină, modernă si elegantă de promovare.

9. Descrieti in detaliu fiecare produs pe care il comercializati online si postati mai multe poze
Nu trebuie să uitati faptul că cei care cumpără un produs online nu au sansa de a „pipăi produsul” sau de a il incerca si de aceea vor avea o anumită retinere in a cumpăra produsul respectiv. Pentru a trece peste această barieră este bine să descrieti cat mai in detaliu fiecare produs, astfel incat potentialii clienti să inteleagă cat mai bine ce calitati are produsul respectiv.
Deasemenea este recomandat ca produsul să fie pozat din cat mai multe unghiuri, astfel incat clientul să nu aibă parte de surprize atunci cand produsul ii ajunge acasă.

10. După ce ati primit comanda online sunati-vă clientul pentru confirmare
Multe companii care si-au deschis magazine online se plang de faptul că anumiti romani isi comandă produsele online, iar atunci cand acestea le sosesc la domiciliu refuză să le ridice. Asta inseamnă costuri suplimentare deoarece va trebui să plătiti companiei de curierat si returul. Pentru a minimiza numărul de astfel de incidente e bine să aveti un operator care să sune fiecare client, pentru confirmarea comenzii. Cu prilejul acestui apel „de control” operatorul ii va confirma clientului si data estimată pentru livrare.

Sunt doar o parte din aspectele pe care ar trebui să le analizati inainte de a deschide un magazin online. Vom reveni cu noi recomandări pentru cei interesati de acest tip de afaceri.


Succes !


V.T.

Comentarii

Trimiteți un comentariu