In mod
evident magazinele online sunt o afacere de viitor. Este din ce in ce mai clar
că oamenilor le place să stea in fata calculatorului si să comande si tocmai de
aceea magazinele online pot deveni afaceri extrem de profitabile. Si fiindcă
vestile privind ideile de afaceri profitabile circulă rapid, in ultima vreme multi
investesc in magazine online, sperand ca intr-un timp relativ scurt să
transforme o afacere mica intr-una mare, dar ca si in orice alt domeniu, doar o
mică parte reusesc.
In continuare
vom incerca să vă prezentam idei care dacă sunt puse in aplicare corect v-ar
putea ajuta să aveti un magazin online de succes.
1 . Încercați să cumpărati un domeniu
cu un nume sugestiv pentru profilul magazinului dvs.
Deja si in
Romania există mii de magazine online iar cei care doresc să cumpere online „se
pierd” in oceanul de oferte. Din acest motiv multi internauti care găsesc ceva
interesant pe un site ajung in cele din urmă să cumpere de pe alt site. De aceea
este util să găsiti un nume usor de retinut, dar in acelasi timp sugestiv
pentru profilul magazinului online. Desi acest prim pas pare unul simplu cand veti
incepe să căutati un nume de domeniu liber veti constata că e destul de greu.
Important este să nu cedati după cateva ore de căutari si să nu vă lăsati pană
nu găsiti „un nume bun”.
2. Inainte de a incheia un contract cu
o firmă de software care să vă realizeze magazinul online verificati cu atentie
portofoliul firmei
Cate magazine
online a mai realizat si mai ales dacă printre clientii acelei firme de
software se găsesc si companii care au magazine online de succes? Dacă nu vă
pricepeti să evaluati seriozitatea ofertantului plătiti eventual un specialist
să analizeze ofertele primite. Doar după cca. 1 an de la lansare veti intelege
cu adevărat cat de important este să pornesti cu un site (magazin) bine făcut.
3. Nu porniti la drum „cu marfă putină”
In lumea
fizică teoretic poti porni o afacere mică vanzand un singur produs sau un număr
restrans de produse (cel mai simplu exemplu: o tarabă in piată unde vinzi zahar
si ulei). Din păcate in mediul virtual un magazin online nu are prea multe
sanse de reusită nici măcar cu 20-30 de produse. Motoarele de căutare vor
considera că este un site mic si ca atare nu il vor „impinge inainte” la căutările
după anumite cuvinte cheie.
4. Inscrieti-vă la un curs de
marketing online sau dacă nu puteti face acest lucru incheiati un contract cu o
firmă care să se ocupe de promovarea online a magazinului dvs.
Ca si in
orice altă afacere nu ai vanzări dacă nu iti promovezi magazinul online. In
timp ce la un magazin deschis intr-o zonă centrală a unui oras problema promovării
e relativ simplă, in mediul electronic promovarea este mai complicată. Dacă nu
ai niste cunostinte minime de promovare online ar fi mai bine să nu iti
investesti banii intr-un magazin online.
Dacă nu vă
pricepeti o solutie ar putea-o constitui incheierea unui contract de promvare
cu o firmă specializată, dar si aici ar fi bine să cereti sfatul unui
specialist deoarece peste 50% din firmele care se laudă că se ocupă de promovarea
online sunt lipsite de profesionalism.
Nu uitati: motoarele
de căutare sunt sursa numărul unu de vizitatori noi a unui site !
5 . In faza de inceput apelati la
programele de promovare pay - per – click ( PPC )
Oricat de
bine ar fi realizat magazinul online si oricat de bună ar fi firma care se ocupă
de SEM & SEO veti constata că in primele luni magazinul dvs. va fi aproape „inexistent”
pe internet. Asta deoarece motoarele de cautare nu ii iau prea mult in considerare
pe noii veniti. De aceea, cel putin in primul an va trebui să investiti in
reclama plătită, fie pe motoarele de căutare (pe Google acestea apar în partea
dreaptă de sus și dreapta a paginii) fie cumpărand spatii de reclamă in
site-uri cu trafic ridicat.
6. Organizati o campanie de promovare
a magazinului online si in lumea reală
Puneti adresa
site-ul dvs. pe materialele publicitare pe care le realizati pentru firma dvs.
pe broșuri, cărți de vizită și pe foile cu antet ale companiei . Oriunde va-ti
promova firma e bine să promovati in acelasi timp si magazinul dvs. online.
7. Promovati-vă pe forumuri, blog-uri
și site-uri de socializare
Există o
mulțime de locuri în care oamenii poartă discuții on-line, cum ar fi forumuri,
bloguri și site-urile de social media (ex: Twitter și Facebook). Dacă vă faceti
simtită prezenta acolo acestea pot constitui un canal de atragere a clientilor.
Important este ca pe aceste site-uri să nu incercati doar să difuzati niste
reclame ci să stati la discutii cu oameni care ar avea nevoie de produsele dvs.
si să le recomandati să intre pe magazinul dvs. online.
8 . Creati un newsletter
Probabil că
fiecare dintre dvs. primeste periodic pe adresa sa de e-mail numeroase oferte,
chiar dacă nu le-a solicitat. Acestea nu sunt nimic altceva decat spam-uri Foarte
multi dintre cei care isi deschid un magazin online apelează la campaniile de e-mail
marketing de tip spam deoarece dau rezultate, dar putini dintre acestia stiu că
astfel de campanii sunt pedepsite prin lege. Acestora le merge pană cand dau
peste primul user nervos care ii dă in judecată si ii usurează de o grămadă de
bani.
Situatia este
insă cu totul alta dacă creati un newsletter prin care să le oferiti celor
interesati informatii despre produsele noi puse in vanzare sau despre
reducerile la produsele existente. Oferiti celor interesati posibilitatea de a se
abona la newsletter-ul dvs. iar apoi trimiteti-le prin e-mail newsletter-ul, care
practic nu e altceva decat o brosură electronică de promovare a produselor dvs.
E o metodă ieftină, modernă si elegantă de promovare.
9. Descrieti in detaliu fiecare produs
pe care il comercializati online si postati mai multe poze
Nu trebuie să
uitati faptul că cei care cumpără un produs online nu au sansa de a „pipăi
produsul” sau de a il incerca si de aceea vor avea o anumită retinere in a cumpăra
produsul respectiv. Pentru a trece peste această barieră este bine să descrieti
cat mai in detaliu fiecare produs, astfel incat potentialii clienti să inteleagă
cat mai bine ce calitati are produsul respectiv.
Deasemenea
este recomandat ca produsul să fie pozat din cat mai multe unghiuri, astfel
incat clientul să nu aibă parte de surprize atunci cand produsul ii ajunge acasă.
10. După ce ati primit comanda online
sunati-vă clientul pentru confirmare
Multe
companii care si-au deschis magazine online se plang de faptul că anumiti
romani isi comandă produsele online, iar atunci cand acestea le sosesc la
domiciliu refuză să le ridice. Asta inseamnă costuri suplimentare deoarece va
trebui să plătiti companiei de curierat si returul. Pentru a minimiza numărul
de astfel de incidente e bine să aveti un operator care să sune fiecare client,
pentru confirmarea comenzii. Cu prilejul acestui apel „de control” operatorul
ii va confirma clientului si data estimată pentru livrare.
Sunt doar o
parte din aspectele pe care ar trebui să le analizati inainte de a deschide un magazin
online. Vom reveni cu noi recomandări pentru cei interesati de acest tip de
afaceri.
Succes !
V.T.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergere