Aproape jumătate dintre bucureșteni
își fac cumpărăturile la mall, iar un sfert de la outlet-uri cu branduri
faimoase ! Acestea
sunt rezultatele unui studiu realizat de GfK România.
Peste 70%
dintre bucureștenii care își iau haine minimum o dată la trei luni fac
achiziția la mall, în timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre
respondenți cumpără atât de des.
Un sfert
dintre locuitorii Capitalei spun că își cumpără frecvent haine de la
outlet-urile care comercializează branduri faimoase, iar cei care nu sunt
foarte instăriti susțin că așteaptă perioada promoțiilor pentru a-și cumpăra
articole vestimentare.
In celelalte
orase din România ponderea persoanelor care cumpără din mall-uri este mult mai
mică, dar nu de neglijat.
Ceea ce este
important de retinut este trendul! Tot mai multi români acordă atentie locatiei
si brandului.
Probabil că
citind aceste rânduri vă veti gandi că românii devin si ei snobi, dar dacă
sunteti om de afaceri important nu este ceea ce credeti dvs. ci ceea ce caută
consumatorii romani. Nu trebuie să uitati că in intreaga lume consumatori preferă
(in măsura in care isi permit) mărcile consacrate. Motivele pentru care fac
asta sunt multe, dintre care cele mai importante sunt:
Încrederea
Consumatorii
care cumpăra un produs pentru prima dată au speranța că acesta le va oferi “o experiență
de consum pozitivă”. Ei cumpără alimente “de marcă” sperand că se vor delecta
cu produs gustos sau de inaltă valoare nutritivă, iar atunci cand cumpără un
calculator “de firmă” speră că acesta va functiona foarte eficient și îi va
ajuta să îndeplinească cu usurintă anumite sarcini.
De cele mai multe
ori consumatorii se bazează pe experiențele anterioare și distribuie din “gura-in-gura”
impresii care contribuie la selectarea unei marci.
Acceptarea socială
La școală, la
locul de muncă sau în cercurile sociale oamenii au o permanentă dorință de a fi
acceptati si admirati de ceilalti. De aceea oamenii cumpără uneori produse ale
unei anumite firme (renumite), considerand că brandurile vor contribui la o mai
mare acceptare socială. Acest lucru este valabil mai ales în modă. Consumatorii
cumpără de multe ori branduri de îmbrăcăminte, care sunt fie percepute ca “la
modă”, “trendy” sau “de înaltă clasă”.
Loialitatea
De-a lungul
timpului consumatorii dezvoltă o loialitate fată de branduri care oferă o
experiență consistentă, de înaltă calitate. Loialitatea este, în esență, un
atașament emoțional la un brand.
Loialitatea
fată de o marcă ii determină clienții să cheltuie mai mult pentru o anumită
marcă. Dezvoltarea unor branduri conduce la fidelizarea clienților ceea ce aduce
afacerii respective beneficii pe termen lung.
Imagine personală
Unii oameni
cumpără anumite mărci pentru a-si sustine imaginea lor personală sau
profesională. De exemplu, cumpărarea unei masini Mercedes si a unor costume Armani
poate contribui la imaginea de om “din inalta societate” sau de om de succes si
sofisticat din punct de vedere profesional.
Concluzia: există numeroase motive pentru care oamenii de afaceri din intreaga lume se luptă pentru dezvoltarea brandului propriu. Dacă pană acum
cativa ani acest fenomen nu afecta foarte mult afacerile din România acum
lucrurile au inceput să se schimbe, iar cei care vor să supravietuiască trebuie
să tină cont de acest lucru.
In ceea ce
priveste modul in care trebuie dezvoltat un brand este important de retinut
faptul că trendul internaţional este de simplitate şi claritate. Ideea şi
mesajul brand-ului sunt transmise prin soluţii de design care uimesc prin
simplitatea lor şi prin capacitatea de diferenţiere. Firmele nou apărute pe
piată se orientează tot mai mult pe un “look smart” si nu unul “cheap”.
Cei care au o
afacere mică stiu că nu e simplu să aloci o parte din banii pe care ii castigi
pentru dezvoltarea brandului propriu, deoarece intr-o firma mică sunt multe de
făcut. Sansele de supravietuire pe termen lung sunt insă legate de dezvoltarea
unui propriului brand.
Succes !
Comentarii
Trimiteți un comentariu