De ce trebuie sa investesti in brandul propriu ?

Aproape jumătate dintre bucureșteni își fac cumpărăturile la mall, iar un sfert de la outlet-uri cu branduri faimoase ! Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de GfK România.
Peste 70% dintre bucureștenii care își iau haine minimum o dată la trei luni fac achiziția la mall, în timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenți cumpără atât de des.
Un sfert dintre locuitorii Capitalei spun că își cumpără frecvent haine de la outlet-urile care comercializează branduri faimoase, iar cei care nu sunt foarte instăriti susțin că așteaptă perioada promoțiilor pentru a-și cumpăra articole vestimentare.
In celelalte orase din România ponderea persoanelor care cumpără din mall-uri este mult mai mică, dar nu de neglijat.
Ceea ce este important de retinut este trendul! Tot mai multi români acordă atentie locatiei si brandului.

Probabil că citind aceste rânduri vă veti gandi că românii devin si ei snobi, dar dacă sunteti om de afaceri important nu este ceea ce credeti dvs. ci ceea ce caută consumatorii romani. Nu trebuie să uitati că in intreaga lume consumatori preferă (in măsura in care isi permit) mărcile consacrate. Motivele pentru care fac asta sunt multe, dintre care cele mai importante sunt:
Încrederea
Consumatorii care cumpăra un produs pentru prima dată au speranța că acesta le va oferi “o experiență de consum pozitivă”. Ei cumpără alimente “de marcă” sperand că se vor delecta cu produs gustos sau de inaltă valoare nutritivă, iar atunci cand cumpără un calculator “de firmă” speră că acesta va functiona foarte eficient și îi va ajuta să îndeplinească cu usurintă anumite sarcini.
De cele mai multe ori consumatorii se bazează pe experiențele anterioare și distribuie din “gura-in-gura” impresii care contribuie la selectarea unei marci.
Acceptarea socială
La școală, la locul de muncă sau în cercurile sociale oamenii au o permanentă dorință de a fi acceptati si admirati de ceilalti. De aceea oamenii cumpără uneori produse ale unei anumite firme (renumite), considerand că brandurile vor contribui la o mai mare acceptare socială. Acest lucru este valabil mai ales în modă. Consumatorii cumpără de multe ori branduri de îmbrăcăminte, care sunt fie percepute ca “la modă”, “trendy” sau “de înaltă clasă”.
Loialitatea
De-a lungul timpului consumatorii dezvoltă o loialitate fată de branduri care oferă o experiență consistentă, de înaltă calitate. Loialitatea este, în esență, un atașament emoțional la un brand.
Loialitatea fată de o marcă ii determină clienții să cheltuie mai mult pentru o anumită marcă. Dezvoltarea unor branduri conduce la fidelizarea clienților ceea ce aduce afacerii respective beneficii pe termen lung.
Imagine personală
Unii oameni cumpără anumite mărci pentru a-si sustine imaginea lor personală sau profesională. De exemplu, cumpărarea unei masini Mercedes si a unor costume Armani poate contribui la imaginea de om “din inalta societate” sau de om de succes si sofisticat din punct de vedere profesional.

Concluzia: există numeroase motive pentru care oamenii de afaceri din intreaga lume se luptă pentru dezvoltarea brandului propriu. Dacă pană acum cativa ani acest fenomen nu afecta foarte mult afacerile din România acum lucrurile au inceput să se schimbe, iar cei care vor să supravietuiască trebuie să tină cont de acest lucru.

In ceea ce priveste modul in care trebuie dezvoltat un brand este important de retinut faptul că trendul internaţional este de simplitate şi claritate. Ideea şi mesajul brand-ului sunt transmise prin soluţii de design care uimesc prin simplitatea lor şi prin capacitatea de diferenţiere. Firmele nou apărute pe piată se orientează tot mai mult pe un “look smart” si nu unul “cheap”.

Cei care au o afacere mică stiu că nu e simplu să aloci o parte din banii pe care ii castigi pentru dezvoltarea brandului propriu, deoarece intr-o firma mică sunt multe de făcut. Sansele de supravietuire pe termen lung sunt insă legate de dezvoltarea unui propriului brand.


Succes !

Comentarii