Deschiderea unui magazin de pantofi online – o idee buna sau proasta ?

In ultima vreme magazinele online incep sa aiba un succes din ce in ce mai mare. Cumparatorul este din ce in ce mai comod si s-a obisnuit sa stea in fata unui ecran si sa compare cat mai multe produse inainte de a achizitiona ceva.
Pentru cei interesati de pornirea unei afaceri profitabile acest trend deschide noi orizonturi. Magazinele online se pot transforma intr-o sursa de castig extraordinara. Atentie insa: nu toate magazinele online „merg bine”.
In acest articol ne vom concentra mai mult atentia asupra magazinelor de incaltaminte online.

Cei care se ocupa de intretinerea directoarelor web au constatat in utimii 2 ani o explozie a numarului de magazine online care isi propun sa comercializeze imbracaminte si incaltaminte. In timp intreprinzatorii care aveau resurse financiare mai mari au deschis magazine online mixte, care au in oferta atat imbracaminte cat si incaltaminte, cei cu resurse mai limitate au incercat deschiderea unor magazine specializate pe incaltaminte.
Din pacate marea majoritate a acestor magazine online de incaltaminte merg destul de prost. Nu avem date statistice oficiale, dar la o scurta analiza pe web am constat urmatoarele:
- pe site-urile care au sisteme de contorizare a traficului se poate observa un trafic foarte mic (marea majoritate avand sub 100 de vizitatori pe zi);
- marea majoritate a magazinelor online de incaltaminte au Page Rank-ul sub 1, ceea ce chiar daca nu este un indicator care reflecta direct traficul de pe site denota totusi interesul general al navigatorilor pe internet pentru acel site.
Un trafic scazut pe site inseamna vanzari scazute, ceea ce implicit inseamna o profitabilitate scazuta a afacerii.
Motivul pentru care magazinele online de incaltaminte au un succes mult mai mic decat cele de haine este simplu: sansele de a nu putea purta un articol vestimentar pe care il cumperi fara sa il probezi sunt mult mai mici decat in cazul incaltamintei. Cumparatorii stiu ca in ziua de astazi „marimea e relativa” si ca aceasta variaza de la un producator la altul. In plus poti avea surpriza unui tip de calapod care face ca incaltamintea respectiva sa nu fie confortabila.
Ca in orice domeniu exista insa si exceptii. Magazinele online de incaltaminte ale unor branduri renumite din Romania au un trafic ridicat (ex: leonardo, benvenuti, etc.), dar in aceste cazuri succesul vine in primul rand din imaginea pe care aceste firme si-au construit-o pe piata romaneasca in ani de zile.
Asa ca inainte de a va deschide un magazin online de pantofi GANDITI-VA BINE ! Desi in mass media se promoveaza mult succesul magazinelor online nu in toate domeniile poti avea succes.

Comentarii