
Pentru cei
interesati de pornirea unei afaceri profitabile acest trend deschide noi
orizonturi. Magazinele online se pot transforma intr-o sursa de castig
extraordinara. Atentie insa: nu toate magazinele online „merg bine”.
In acest articol ne vom concentra mai mult atentia asupra magazinelor de incaltaminte online.
In acest articol ne vom concentra mai mult atentia asupra magazinelor de incaltaminte online.
Cei care se
ocupa de intretinerea directoarelor web au constatat in utimii 2 ani o explozie
a numarului de magazine online care isi propun sa comercializeze imbracaminte
si incaltaminte. In timp intreprinzatorii care aveau resurse financiare mai
mari au deschis magazine online mixte, care au in oferta atat imbracaminte cat
si incaltaminte, cei cu resurse mai limitate au incercat deschiderea unor magazine
specializate pe incaltaminte.
Din pacate
marea majoritate a acestor magazine online de incaltaminte merg destul de
prost. Nu avem date statistice oficiale, dar la o scurta analiza pe web am
constat urmatoarele:
- pe
site-urile care au sisteme de contorizare a traficului se poate observa un
trafic foarte mic (marea majoritate avand sub 100 de vizitatori pe zi);
- marea
majoritate a magazinelor online de incaltaminte au Page Rank-ul sub 1, ceea ce
chiar daca nu este un indicator care reflecta direct traficul de pe site denota
totusi interesul general al navigatorilor pe internet pentru acel site.
Un trafic
scazut pe site inseamna vanzari scazute, ceea ce implicit inseamna o
profitabilitate scazuta a afacerii.
Motivul
pentru care magazinele online de incaltaminte au un succes mult mai mic decat
cele de haine este simplu: sansele de a nu putea purta un articol vestimentar
pe care il cumperi fara sa il probezi sunt mult mai mici decat in cazul
incaltamintei. Cumparatorii stiu ca in ziua de astazi „marimea e relativa” si
ca aceasta variaza de la un producator la altul. In plus poti avea surpriza
unui tip de calapod care face ca incaltamintea respectiva sa nu fie
confortabila.
Ca in orice
domeniu exista insa si exceptii. Magazinele online de incaltaminte ale unor
branduri renumite din Romania au un trafic ridicat (ex: leonardo, benvenuti,
etc.), dar in aceste cazuri succesul vine in primul rand din imaginea pe care
aceste firme si-au construit-o pe piata romaneasca in ani de zile.
Asa ca
inainte de a va deschide un magazin online de pantofi GANDITI-VA BINE ! Desi in
mass media se promoveaza mult succesul magazinelor online nu in toate domeniile
poti avea succes.
Comentarii
Trimiteți un comentariu